ارزش های فراموش شده

در تعجبم از زنهایی که کار در جامعه را واجب تر از یک استقبال گرم هنگام برگشتن همسرشان به خانه میدانند . . .
نظرات 11 + ارسال نظر
فروردین سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:01 ب.ظ http://www.farvardins.blogsky.com

شاید این چیز خوبی نیست اما آقایون چی رو واجب تر می دونن (ارزش های فراموش شده)

ببینید اینجا قرار نیست خانم ها مقصر یا آقایون مقصر باشند . اگر دقت کرده باشید داریم در مورد هر دو جنس صحبت میکنیم . این پست در مورد خانم ها بود . و خیلی از پست های دیگه هم در مورد آقایون . زودی بهتون بر نخوره :)

یاس۱۸ سه‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1389 ساعت 11:42 ب.ظ

به شدت با این پست موافقم
ممنون

حسام چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:47 ق.ظ

خاک بر سر ملتی که هیچوقت آدم نمی‌شود! این پُست تبعیض واضحی علیه زنان هست آن هم با عنوان عشقولانه!

من هم در عجبم از مردهایی که کار در جامعه را واجب‌تر از یک استقبال گرم هنگاه برگشتن همسرشان به خانه میدانند!

خیلی راحت با یک مرد و زن کردن بی‌جا تبعیض ذهنیتان را هویدا می‌سازید.

اولا زیاد عصبانی نشو . خاک هم بر سر هم نکنیم فعلا . صحبت کنیم بهتره . تبعیض کجا بود ؟ وظیفه ی اول مرد با توجه نوع خلقتش اینه که کسب درامد کنه و وظیفه زن با توجه به خلقت مهربان و ظریفش اینه که مدیریت گرمای خانه رو بعهده داشته باشه . همین خود ماها اگر مادر بهمون نمیرسید ، اینی نمیشدیم که الان هستیم . ما هم نگفتیم زن کار نکنه . گفتیم کار کنه اما به وظایف خودش هم عمل کنه ! مردی که با هزار تا خستگی و کوفتگی وارد خونه میشه و کسی نیست خستگی روحیش رو برطرف کنه ، چجوری میتونه فردا صبحش با انگیزه و انرژی مضاعف برای زندگی تلاش کنه ؟؟؟ شما به خلقت نگاه کنید . اگر مردی بشینه خونه و از زنش استقبال کنه عیبی نداره . ولی خلقت مرد که دوست داره تلاش کنه رو زیر سوال برده !!

- چهارشنبه 8 دی‌ماه سال 1389 ساعت 03:40 ب.ظ

منم اتفاقا در تعجبم از مردهایی که کار در جامعه را واجب تر از یک استقبال گرم هنگام برگشتن همسرشان به خانه می دانند بعلاوه ی سه تا نقطه

یک اینکه وقتی زن و مرد همپای هم درس می خونن و کار می کنن و خلاصه مشارکت دو نفره دارن تو ساخت زندگیشون دیگه این نگاه جنسیتی شما به قضیه توهین آمیز تلقی میشه.

دو اینکه ممکنه خانوم هایی وجود داشته باشن که این طرز فکر شما رو بپسندن و بخوان پیاده کنن ولی به دلیل ضروریات زندگی مجبور به کار کردن باشن و از این طریق هم بهشون فشار بیاد و احساس عذاب وجدان کنن. ضمن اینکه خیلی از آقایون هم تو این زمینه منصفانه برخورد نمی کنن.

زن و مرد با هم درس بخونن هیچ منافاتی با یک استقبال گرم هنگام ورود شوهرشون به خونه رو نداره !!! جنس زن ظریفه و مرد نیاز به اون داره . حالا چرا این وسط جنسیتی نگاه نکنیم چون دو جنس در کنار هم به هم نیاز دارند ؟؟؟؟ و سوم هم اینکه بهتره عذاب وجدان بگیرند . چون پای حرف خیلی از مردهای جامعه که میشینی از همین نکته مینالند ... و میگند موقعی که آدم گرسنه میاد خونه و میبینه زندگی مرتب نیست ، یک روز کمک میکنه درست بشه . دو روز .. یک ماه ... اما بعدش واقعا داره زندگی رو تحمل میکنه . مرد نیاز به آرامش داره . زن کار کنه عیبی نداره . اما وظیفه اولش رو انجام بده بعد کار کنه . مثل این میمونه که مرد کار توی جامعه رو ول کنه بیاد بشینه خونه .. خلقت مرد اینجوری نیست و خلقت زن هم اونجور نیست که همش توی جامعه باشه و زندگی رو بی خیال بشه !!

عروس کوچیکه جمعه 10 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:45 ق.ظ

صدرصد موافقم !

شادی پنج‌شنبه 16 دی‌ماه سال 1389 ساعت 01:13 ب.ظ http://paanjereh.wordpress.com

"تبعیض کجا بود ؟ وظیفه ی اول مرد با توجه نوع خلقتش اینه که کسب درامد کنه و وظیفه زن با توجه به خلقت مهربان و ظریفش اینه که مدیریت گرمای خانه رو بعهده داشته باشه "
ببخشید اونوخ کی و کجا جزئیات و نکاتِ مربوط به خلقت زن و مرد رو با شما در میون گذاشت؟؟!!
بنده هم در تعجبم از شمایی که نظر شخصی و سبکِ زندگی شخصی بعضی زنهارو ، در منافاتِ متعجب کننده ای میدونی با نوعِ خلقتشون!!

قرار نیست کسی با من در میون گذاشته باشه . بعضی چیز ها از روز هم روشن تره . . .

گلابتون پنج‌شنبه 5 اسفند‌ماه سال 1389 ساعت 02:02 ق.ظ http://golabatoonbanoo.blogfa.com

نمی دونم چرا به این پست همه حمله کردن! ولی من موافقم!
اصلا همه مشکلات زندگی های امروزی به خاطر همین ارزش های فراموش شده اس.غیر اینه؟؟؟!

مهدی دوشنبه 15 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 08:46 ب.ظ http://eyrozeghar.blogsky.com

سلام دوست عزیز
اولاْ زیاد تند نرو ... ببخشید آخه وقتی دیدم همه بهتون حمله کردن منو هم جو گرفت :-)
از شوخی گذشته دوست عزیز راستش بحث خیلی ساده ای هم نیست شهید مطهری در کتاب حقوق زن در اسلام میگه واى به حال مردى که خسته و کوفته پا به خانه بگذارد و با همسرى خسته‏تر و کوفته‏تر از خود روبرو شود .... ولی وقتی هم مرد خسته و کوفته وارد خونه میشه و با زنی روبرو میشه که تا ساعت ۱۱ خواب بوده و کیفش هم خیلی کوکه آیا این زن میتونه مرد رو درک کنه . بالاخره زنی که کار میکنه میدونه که پول در آوردن یعنی سرو کله زده با آدمای جور واجور و .... و از این لحاظ مرد رو خیلی بهتر از خانومای خانه دار درک میکنه در ثانی به لحاظ مالی هم مشترکاْ خانواده رو اداره میکنن و احساس میکنم مفهوم زندگی مشترک هم بیشتر تحقق پیدا می کنه البته بنده معتقدم اگر زن شاغل بود مرد هم باید در کارهای منزل رعایت حال همسرش را بکند.
ضمناً اگر فرض کنیم 50 درصد جمعیت کشور را زنان تشکیل داده باشند تبدیل کردن زنان به مصرف گرای صرف ضربه بسیار مهلکی بر پیکره اقتصاد جامعه میتواند باشد در ثانی مانع از شکوفائی استعداد زنان هم خواهد شد البته در کل با نظر شما موافقم که زن کار هم کرد باید بداند که وظیفه مهم تری هم دارد و آن هم تربیت فرزندان و مهر ورزی و توجه به همسر و فرزند و خلاصه گرم نگه داشتن کانون مقدس خانواده است بنابراین زن اگر هم کار کرد مجبور نیست که فرضاً اضافه کاری هم بکند و یا آنقدر کار کند که وقتی خانه رسید..... ضمناً تبریک میگم وبلاگ خوشگلی داری و من خیلی وقته به عنوان وب های محبوب ادت کردم.با تقدبم احترام مجدد

دایان جمعه 19 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 02:05 ق.ظ

متعجبم از اینکه ادمهایی مثل شما هنوز منقرض نشدن.

یه زن چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:22 ب.ظ

می دونی چی از همه مسخره تره؟ اینکه من اگه کار کنم و حقوقم رو بیارم بذارم وسط خونه کار کردن خیلی خوبه! اما اگه بذارمش جیبم و پس اندازش کنم می شم زنی که به وظیفه اش عمل نمی کنه و آغوش گرم و از شوهرش دریغ می کنه!
دوست عزیز! طبیعت انسان ها! هم زن هم مرد!!! طلبه ی چیزی بیشتر از کلفتی کردنه! من باید واسه خودم یه شخصیت داشته باشم جدای از آشپزی کردن و ...
من هم شاغلم! هم ازدواج کردم! چیزی رو از شوهرم دریغ نمی کنم اما هر دومون می دونیم که وقتی آشپزی می کنم یا حتی بچمو شیر می دم دارم به شوهرم لطف می کنم!! من هیچ وظیفه فیزیکی از قبیل کار کردن در منزل در مقابل یه مرد ندارم! مناعت طبع خانوم ها خیلی بیشتر از این حرف هاست که بخوای با این پست چیپ!! زیر سوال ببریش!

یه زن چهارشنبه 24 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 03:27 ب.ظ

هیچ انسانی آفریده نشده که بخواد خونه یه مرد رو براش گرم و صمیمی نگه داره! اونم وقتی که اون مرد هیچ شباهتی به حضرت علی نداره! من با یه امام یا پیامبر زندگی نمی کنم که بخوام به خاطر کمک کردن به رسالت خطیری که روی دوششه از حقوقم بگذرم! اگه بنا به برطرف کردن نیاز به آرامشه، هر زنی می تونه بیاد بغلتون کنه!!!!! زن ها هم مثله همه شخصیت اجتماعی دارند! زن ها هم مثل همه می خوان شخصاً برای پیشرفت مملکت کاری انجام بدن! بفهمید اینو که این جمله ی : پشت هر مرد موفق یک زن موفقه به لعنت خدا هم نمی ارزه!
طرز تفکرت رو تغییر بده! اگه جنسیتت مذکره واقعاً برای زنت یا زن آینده ات متأسفم می شم! خوشحالم که همسرم یک درصد هم مثل تو فکر نمی کنه!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد